Sabtu, 29 Mei 2010

USUL EKONOMI AMK















amk merakamkan penghargaan dan jutaan terimakasih diatas inisiatif Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor di bawah pimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, dimana telah membantu AMK untuk menubuhkan Yayasan Rosli Dhoby pada 14 Mei 2010 baru baru ini dan sumbangan wang tunai sebanyak RM 10,000.00.

Tujuan penubuhan dan sumbangan oleh Menteri Besar Selangor adalah bagi memberi semangat dan juga peranan kepada amk sebagai tapak latihan anak anak muda khususnya di Negeri Sarawak dalam prospek latihan,kepimpinan, ekonomi dan kebajikan.

Ketua Penerangan AMK Sabah ,Zainuddin Bin Hassan semasa dalam perbahasan ,beliau telah menegur kepimpinan AMK agar Negeri Sabah juga di beri peluang yang sama dalam program yang telah dirancang seperti Negeri Sarawak.

Ketua Penerangan amk sabah , menambah bahawa amk sabah pun boleh menubuhkan Yayasan dengan mengunakan nama yang terbilang seperti Paduka Mat Salleh yang begitu terkenal di seluruh Malaysia.

AMK Sabah juga telah menjemput rakan rakan amk perwakilan yang hadir agar jangan terlalu memikirkan bantuan daripada pusat atau Kerajaan yang diperintah oleh Pakatan Rakyat, sebaliknya amk pada hari ini hendaklah berfikiran jauh, iaitu bagaimana kita sebagai anak muda dapat menghalang atau menyekat pengaliran wang yang diseludup keluar negara oleh kroni kroni Najib dan Ketua Menteri Sabah ,Musa Aman dengan mengunakan orang tengah mereka ia itu Michael Chia dan ramai lagi tanpa ada sebarang tex yang dikenakan oleh Kerajaan Barisan Nasional.

Tahniah kepada Shamsul Iskandar selaku Ketua Angkatan Muda Malaysia kerana telah berjaya dan sanggup pergi ke Hong Kong bersama rakan amk yang lain untuk membuat laporan kepada ICAC Hong Kong ,supaya menyiasat Michael ,dan Musa Aman sebagai Ketua Menteri Sabah, yang menyimpan berbilion ringgit di HBank Hong Kong.

Diakhir perbahasan Ketua Penerangan AMK Sabah, beliau menyokong penuh Usul Ekonomi yang di bentang, terutama usul di perenggan ke 4 yang berbunyi ;- Dana untuk menubuhkan Pusat Bantuan Guaman kepada individu dan Aktivis serta mana mana ahli Parti yang telah dianiaya oleh pihak berkuasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan