Selasa, 3 November 2009

RESOLUSI ANGKATAN MUDA PKR BERHUBUNG TAMRIN


ANGKATAN Muda PKR Sabah dalam mesyuarat khas baru-baru ini, telah mengambil tiga ketetapan bagi meredakan situasi yang agak tegang dan membawa kepada bibit persengketaan politik antara dua puak yang bertelagah di dalam parti.

Berikutan adalah ketetapan yang diambil;-

a) Angkatan muda PKR Sabah menyokong keputusan Pimpinan Tertinggi PKR pusat dimana telah melantik Ahmad Tamrin Hj.Jaini sebagai Ketua Perhubungan PKR Negeri Sabah yang baru.

b) Angkatan Muda PKR Sabah juga amat menghormati keputusan yang diambil oleh Dr.Jeffry Kitingan (Naib Presiden PKR) bersama Puan Christina Liew (MPT) meletak jawatan dalam Parti Keadilan Rakyat Pusat.

c) Angkatan Muda PKR Sabah juga menyarankan kepada pucuk pimpinan tertinggi Parti agar menyiasat dan mengambil tindakan tegas terhadap ahli parti yang memasukkan dalam media ke atas konflik dalaman serta perkara-perkara yang boleh mencemarkan nama parti dan menyebabkan timbulnya salah faham masyarakat ke atas Parti.

Pergolakan terbaru ini bagi pandangan AMK telah mencorak Landskap Politik PKR Negeri Sabah yang mana salah faham terhadap apa yang sebenarnya berlaku yang menyebabkan pandangan negatif terhadap parti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan